Вишнівська сільська рада об’єднана територіальна громада
Любомльський район, Волинська область

23 жовтня 2018 року відбулась інформаційно-роз’яснювальна кампанія серед суб’єктів господарювання

 

      

     

23 жовтня 2018 року відбулась інформаційно-роз’яснювальна кампанія серед суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території Вишнівської об’єднаної територіальної громади.

Хоч і попередили заздалегідь про цей захід, про те з чималої кількості підприємців на заході було присутніми дев’ятеро осіб, можливо не достатньо спрацювали місцеві ЗМІ, або ж така низька активність серед самих підприємців щодо тематики підняття економіки громади та знищення праці «в тіні». Як ви думаєте? – приклади наведені в цій статті нижче, яка варта уваги кожного громадянина. Зауважимо, що дана інформаційна кампанія була дуже важливою, адже кінцевим результатом є право на рейдові перевірки по суб’єктах господарювання.

Розпочався захід з вітального слова заступника сільського голови начальника – гуманітарного відділу Василя Івановича Стрільчука. Дуже добре коли підприємці та влада налагоджують тісну співпрацю задля економічного розвитку громади, саме тому Дмитро Сергійович Федчишин головний спеціаліст відділу з питань юридичного забезпечення ради, діловодства та проектно-інвестиційної діяльності, який є модератором даного заходу, проводить інформаційно-роз’яснювальну кампанію серед підприємців – зазначив Василь Стрільчук.

Кожен підприємець – це основа сильної громади, а людський капітал – основа сильного підприємця – такими словами Дмитро Федчишин відкрив інформаційну кампанію для суб’єктів господарювання.

Основа розвитку України – це сильні громади. А сильні громади можливі лише тоді коли існує сильний прошарок малого та середнього підприємця та наявний людський потенціал.

Ми пройшли шлях від розвалу СРСР, де малого підприємництва не було в принципі, до сьогодні. По суті, 70 років люди не займалися бізнесом. Отже, не було історичної пам’яті, не було навичок, не було вчителів, які могли б ці навички передати. Можна говорити, що з 1991 р. наше мале підприємництво тільки-но почало зароджуватися.

Як протилежний приклад наведу Туреччину. Турки не втрачали навичок торгівлі. Вони вміють торгувати, не бояться, знають іноземні мови. Також вони допомагають один одному. Цікава особливість – два турка під час зустрічі перші кілька хвилин говорять про справи: “Що в тебе? Я продаю це, а я – оце. Я знаю цю людину, ось тобі контакт." Вони один одному комунікаціями допомагають весь час. І якщо угода відбулася, у них за замовчуванням 5% прибутку йде людини, яка дала контакт. Контракт для цього не потрібен, це частина турецької історії.

Криза, яку Україна проходить вже не перший раз, призводить до чергової хвилі безробіття. Це супроводжується різноманітними негативними факторами, як внутрішніми так  і зовнішніми. Але все ж ми повинні зважати і на те, що людський капітал – це інтенсивний продуктивний чинник економічного розвитку, інструментарій інтелектуальної  й управлінської праці.

Українське законодавство передбачає свободу підприємницької діяльності. У Господарському кодексі навіть є спеціальна стаття 43, яка дає змогу суб’єктам господарювання вести будь-який бізнес, не заборонений законом. Але інколи в сьогоденних умовах, з метою розвитку свого бізнесу ми шукаємо різні прогалини в праві, а в непоодиноких випадках взагалі його недотримання. Це тісно пов’язане з таким поняттям “ безробіття ”, що є причиною праці і доходів “ в тіні ”.

Всі, хто так чи інакше працює “ в тіні ”, думає лише про дохід своєї сім’ї. Але члени сім’ї користуються послугами закладів освіти, вуличним освітленням, дорогами і тротуарами, вони бажають мати якісне медичне обслуговування, водопостачання, своєчасне вивезення сміття, прогорнуті від снігу дороги і т.д. Відповідно, через високий рівень тіньової зайнятості бюджет громади втрачає доходи, які можна було б спрямувати на реалізацію програм соціально-економічного розвитку, покращення умов життєзабезпечення населених пунктів ОТГ. Це зумовлює необхідність підвищення податків для підтримки витрат. І цей додатковий податковий тягар лягає на плечі офіційних платників податків. Тобто, незадекларована праця і доходи  створюють замкнене коло.     

          Бюджет громади формується із надходжень, встановлених законодавством. Залучення коштів бюджетів інших рівнів (зокрема державного, обласного, коштів інвестиційних грантів) займається безпосередньо апарат Вишнівської сільської ради. І є позитивний досвід в залученні таких ресурсів, хоч поки ще незначний, але ми впевнено в цьому крокуємо. А от щодо надходжень обов’язкових платежів – податки і збори, що також є суттєвою статтею доходу місцевого бюджету -  це обов’язок і добросовісність кожного громадянина. До обов’язкових платежів відносяться:

  • Платежі за використання земельних ресурсів(податок за землю, оренда землі тощо)

  • Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) – вираховується із офіційної заробітної плати. 60% цього податку надходить безпосередньо до місцевого бюджету і є вагомим його поповненням

Єдиний податок – податок з усіх груп зареєстрованих підприємців, що надходить до бюджету у розмірі 100%. 

       Тому, Вишнівська сільська рада розпочинає систематичну роботу, спрямовану на виявлення тіньових підприємців, роботодавців і працівників. Хоча наголошу ми маємо працювати злагоджено, ефективно та на благо громади.

         Додатково наголошую, що Вишнівська сільська рада здійснює делеговані державою повноваження в сфері дотримання законодавства про працю і зайнятість населення. Інспектором з праці згідно посвідчення Державної служби України з питань праці – є Дмитро Федчишин, що обіймає посаду головного спеціаліста відділу з питань юридичного забезпечення ради, діловодства та проектно-інвестиційної діяльності. Інспектор з праці керується у своїй роботі Порядком здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ №295 від 26.04.2017 року. (додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, своєчасності та у повному обсязі оплати праці, оформлення трудових відносин). Також утворена відповідна комісія та робоча група.

       Нагадаю про штрафні санкції за порушення законодавства про працю та зайнятість населення:

  1. 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, це 111690 грн. за наступні порушення:

-фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору;

-оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час;

-виплату заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску.

       2. 10 мінімальних заробітних плат за кожного працівника, це 37230 грн. : за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу у  вихідний або святковий день, наднормовану роботу та інші питання оплати праці).

        3. 3(три) мінімальні зарплати – це 11 169 грн. за такі види порушень:

- Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплат їх не в повному обсязі.

        4. 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, це 37 230 грн.

- За недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про алтернативну (невіськову) службу”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

        5. 1 (одна) мінімальна зарплата 3723 грн. за порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених вище.

        Бути легальним вигідно. Законом України “Про зайнятість населення” передбачено механізм стимулювання роботодавців до працевлаштування на створені робочі місця осіб, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню. Механізм компенсації роботодавцю виплат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування визначено постановою КМУ №347 від 15.04.2013 року. Роботодавцю, який працевлаштовує таких осіб здійснюються компенсаційні виплати у розмірі єдиного внеску за відповідну особу щомісяця протягом одного року з дня працевлаштування особи за умови збереження її зайнятості протягом 2 років.

       Законом також передбачено стимулювання суб’єктів малого підприємництва до створення нових робочих місць у пріоритетних галузях економіки, визначених постановою. Так, суб’єкт малого підприємництва, який створює нові робочі місця та працевлаштовує на них безробітних на 2 роки, протягом року може отримувати щомісячну компенсацію у розмірі єдиного внеску. При цьому, працівники , не можуть бути звільнені за ініціативою роботодавця та за згодою сторін.

    Отож на завершення такої кампанії хочу зазначити: ставтесь з розумінням до нашої діяльності, організованих заходів. Життєдіяльність і розвиток громади залежить від наповнення бюджету, а отже від добросовісної сплати місцевих податків і зборів. Ми всі є жителями однієї громади, рівними у своїх правах та обов’язках, саме розбудова об’єднаної територіальної громади залежить від кожного з нас – зазначив Дмитро Федчишин та подякував небайдужим підприємцям за участь у кампанії.

 



« повернутися до списку новин